HTML

steviatermesztés

Ez a blog a stevia nevű növényről szándékozik szólni, illetve annak termesztéséről és a palánták értékesítéséről. Nagyjából amatőr vagyok, némi affinitást ad biológus végzettségem és feleségem kertészmérnöki végzettsége. Viszont egyikünk se gyakorolta soha szakmáját.

Friss topikok

  • kékszemű...34: Szia, én a stark kertészet újságjában láttam előnevelt példányokat legalább három féle édes növ... (2010.08.04. 21:38) Csíráztatás: siker, majd kudarc.

Linkblog

Archívum

Csíráztatás: siker, majd kudarc.

2007.06.22. 22:00 biohouse

A steviashop-ból kapott, saccra mintegy ezer magból 45 csírázott ki. Ez a jósolt tízhez képest hatalmas siker, amit véleményem szerint a magas hőmérséklet (25-27 Celsius), a virágföld és a jó öntözési technika (spriccelés napi háromszor, leakarás folpack-kal).

A tragédia akkor következett be, amikor a családdal el kellett utaznom, és a legjobb megoldásnak az tűnt, ha magammal viszem a kicsinyeket. Azonban nemcsak az utazás nem biztosított ideális körülményeket, hanem az új hely sem, mivel a szobák sötétebbek és hűvösebbek voltak, kirakva a tálcát az udvarra meg túl erős volt a napfény, ami hamar kiszárította a földet.

Az öntözési technika is megváltozott, nem volt spriccelő, hülye fejjel azt gondoltam, úgyis lesz és nem vittem a sajátomat. Egy szivacsból csavartam a vizet, de ez úgy tűnik nem volt olyan egyenletes, mint a spriccelő.

Három csíra maradt meg, majd az egyik itthon szintén elpusztult. Viszont egy mag kihajtott, így három csírám van.

A csírázás az ötödik naptól kezdődött és két hétig újabb és újabb magok keltek ki. Az egyik életben maradt csírának mindössze 1 sziklevele van, ami ugye jelentheti azt , hogy nem sztíviáról van szó, de mivel igen hasonlít a többire valami másféle degenerációra gyanakszom. Meglátjuk.

2 komment

Címkék: sztívia csírázás

A bejegyzés trackback címe:

https://steviatermesztes.blog.hu/api/trackback/id/tr72104054

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csuporho 2009.05.20. 11:19:02

Helloo, azóta mizu a növényeiddel? Próbálkoztok még? ;)

kékszemű...34 2010.08.04. 21:38:23

Szia,
én a stark kertészet újságjában láttam előnevelt példányokat legalább három féle édes növényből.
Egyébként sikerült?
süti beállítások módosítása