HTML

steviatermesztés

Ez a blog a stevia nevű növényről szándékozik szólni, illetve annak termesztéséről és a palánták értékesítéséről. Nagyjából amatőr vagyok, némi affinitást ad biológus végzettségem és feleségem kertészmérnöki végzettsége. Viszont egyikünk se gyakorolta soha szakmáját.

Friss topikok

  • kékszemű...34: Szia, én a stark kertészet újságjában láttam előnevelt példányokat legalább három féle édes növ... (2010.08.04. 21:38) Csíráztatás: siker, majd kudarc.

Linkblog

Archívum

Ültetés

2007.06.03. 16:28 biohouse

Ez  évben elvégeztem az ezüstkalászos és az aranykalászos gazda tanfolyamot, és az itt tanultak alapján végeztem el az ültetést.

Profi szaporítótálcát szerettem volna venni, de csak a legközelebbi Baumaxba sikerült eljutnom, ahol azt mondták szaporítótálca csak kora tavasszal van. Viszont ingyen kaptam tőlük egy műnyag cseréptartót, amibe 8 cseréphely van besüllyesztve, tulajdonképpen ez valamilyen rekesz, vagy göngyölegcsomagolás 8 cserepes növénynek.

Mivel az alja lukacsos , és tulajdonképp elég sok föld elfér benne, alkalmasnak látom a célra. A steviashoposok 10 növény kihajtását valószínűsítették, na ha ez 8 lesz, akkor elégedett leszek.(http://stevia.uw.hu/termesztes.html)

A magok rendkívül kicsik. Leginkább a pongyola pitypang (gyermekláncfű) magjaira hasonlítanak, csak kisebbek. A repítőszőröcskék biztosítják, hogy a magok a lehető legtávolabb eljuthassanak a széllel. A repítőszöröcskék miatt a komplett magcsomag egy szöszös kis kupacnak tünt. Nem viselkedtem igazi tudósként, nem mértem le a magok súlyát, nem határoztam meg az ezermagtömeget. De teszek egy becslést: a magok száma több száz, úgy lehet ezer is van, összsúlya meg ha grammnyi lehet.

A magkupacot egy késsel 3 szor feleztem, és a nyolcadmennyiségeket tettem egy-egy mélyedésbe. A földet (steril virágföld) korábban alaposan (kézzel) tömörítettem és spriccelővel átnedvesítettem. Erre szórtam a magokat, majd erre a jól szétdörzsölt virágföldet  Takarásként általában ilyen kismagvú növények esetében pár milimétert ajánlanak, ez esetben a magokkal érkezett útmutató szerint csak finoman nyomjuk a magokat a földbe. Én megpróbáltam betakarni pár mm földdel, de ezt nehezen lehetett kivitelezni, mert vagy kilátszik pár mag, vagy vastagabb a szórás. Igyekeztem a magokat lazán befedni, és spriccelővel locsoltam őket. Az ültetés óta 6 óra eltelt, és újra kellett nedvesítettem a földet. Le kell takarnom egy üveglappal, hogy ne száradjon ki ilyen gyorsan.

7-12 napot említenek kikelésre, imádkozom.

 

Szólj hozzá! · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://steviatermesztes.blog.hu/api/trackback/id/tr191851

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Сетка для заборов 2018.05.23. 19:22:53

Mobil függetlenítés - Mobil Függetlenítés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása